środa, 9 stycznia 2013

Maleńki człowiek i ogrom radości. Pomysły na przywitanie maleństwa.

Kochani.


Za kilka dni po raz pierwszy zostanę ciocią. Wiem, że przyjście nowego człowieczka na świat, diametralnie zmieni życie mojej całej rodziny:), alee... Zanim usłyszę krzyk mojego siostrzeńca, bardzo chciałabym przygotować mu jakąś niespodziankę. Wiem, że fajnie po kilkunastu a nawet kilkudziestu latach siąść wygodnie w fotelu i zobaczyć, jak kiedyś wszyscy wyczekiwali na to, aż się urodzę.
 Mam tysiąc planów, a czasu coraz mniej:) Tak więc liczę na Waszą pomoc:)


1. Pomyślałam, że fajnym pomysłem byłoby nakręcenie filmu, gdzie każdy z rodziny powiedziałby do małego kika słów. Nic profesjonalnego, raczej taka mała składanka.

2. Jakiś czas temu koleżanka podsunęła mi pomysł żeby przyozdobić mieszkanie siostry balonami. Oczywiście nie takimi zwykłymi;) Radziła, żeby pobawić się długimi balonami:)
Faktycznie, można zrobić świetne ozdoby:

zdjęcia pochodzą ze strony: http://www.baloniarze.eu/
3. Inni podpowiadali, żeby zrobić przyjęcie niespodziankę. Zamówić specjalny tort, przygotować kilka lekkich potraw i tak przywitać dzidziusia. Ten pomysł średnio przypadł mi do gustu. Wydaje mi się, że po powrocie ze szpitala, siostra powinna mieć czas na odpoczynek, a malutkiego tłum gości mógłby tyko wystraszyć. 
4. Zrobienie drzewa genealogicznego. 
Co o tym wszystkim myślicie? A może Wy macie jakieś ciekawe pomysły. 
To pierwszy dzieciak w naszej rodzinie, dlatego to nowa i nieznana sytuacja. 
Piszcie kochani, każda rada będzie pomocna:)
Pozdrawiam i czekam na Wasze pomysły.

4 komentarze:

  1. może album na zdjęcia maluszka, albo sa specjalne ramki do odscisków dłoni i stópek, bardzo fajna pamiatka. przyjęcie odpada. zadna mama takiego powrotu sobie nie marzy do domu ;)
    ps jak mozesz wyłacz weryfikacje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy pomysł według mnie najlepszy :) Balony też są świetne, ale taki maluszek i tak ich nie dostrzeże. Chyba, że będą stanowić tło do filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! o albumie ramkach faktycznie nie pomyślałam...;) A taki odcisk stopy, albo rączki to fajna sprawa. Ja mam taki z przedszkola, mama do dzisiaj trzyma w pudle z pamiątkami:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po powrocie ze szpitala mama z maluszkiem raczej oczekiwać będą spokoju. Muszą przywyknąć do nowej sytuacji, więc przyjęcie dobrym sposobem na przywitanie może nie być.
    Film, o którym wspominasz może być fajna pamiątką na lata. Album podobnie, ale póki co znajdą się w nim ewentualnie zdjęcia USG... z czasem może być uzupełniany...
    Możesz dla smyka przygotować pudełko "skarbów". Ciekawie graficznie przygotowane pudełko,opisane dla kogo, w którym rodzice dla smyka umieszczać będą pamiątki (opaskę ze szpitala, ważne zdjęcia, bilety, pierwszy mleczak :) itp.)
    Jeśli chcesz wykonać coś typowo dla malca pamiętaj proszę, że maluch na początku rozpoznaje tylko zarys postaci, przedmiotów. Z czasem zacznie zwracać uwagę na kontrastowe kolory (biel - czerń - czerwień), więc jeśli chcesz "kupić", "wykonać" dobrą, a przy okazji stymulującą wzrok smyka zabawkę (karuzelkę, zawieszkę, maskotkę itp.) to najlepiej właśnie w takich kolorach (kontrastowych).

    OdpowiedzUsuń